Kako Postati Pausalac – Ko Može Da Bude Paušalac?

Date:

Ukoliko ste na početku vaše poslovne karijere, sigurno vam se čini da je procedura za registraciju paušalno oporezovanih preduzetničkih agencija beskrajno složena i puna komplikovanih detalja. Kao i svaka druga birokratska procedura, i ova ima za cilj da pokrije sve moguće situacije i scenarije. Kako bismo vam uštedeli što je moguće više vremena, i pomogli vam da bez većih poteškoća završite ceo proces, u ovom tekstu ćemo izanalizirati sve korake kroz koje treba da prođete na tom putu. Pa pogledajte!

Sve Počinje Sa Tri Stvari

Pre svega, treba da odaberete ime vaše agencije. Osim što treba da bude zvučno, ono takođe mora i da bude jedinstveno. Drugim rečima, to bi trebalo da bude ime koje još niko nije upotrebio. Nakon toga, treba da proverite delatnost vaše agencije. Lista sa šiframa delatnosti kojima se priznaje pravo na paušalno oporezivanje može se naći na sajtu poreske uprave. Takođe, treba da znate da se pravo na paušalno oporezivanje ne priznaje preduzetnicima:

  • Koji se bave marketingom i istraživanjem tržišta
  • Koji se bave poslovima trgovine na veliko i malo, imaju hotele, restorane, ili posluju sa nekretninama
  • U čiju delatnost ulažu druga lica
  • Čiji je godišnji promet veći od 6 miliona dinara
  • Koji su obveznici poreza na dodatu vrednost

Nakon što utvrdite da se šifra vaše delatnosti nalazi među onima kojima se priznaje pravo na paušalno oporezivanje, neophodno je da prođete takozvani test samostalnosti. On se sastoji iz devet tačaka i možete ga preuzeti na sajtu ministarstva finansija. Ukratko, nephodno je da sa “ne” odgovorite na više od pet pitanja kako biste prošli test. Ukoliko vam neka od pitanja budu nejasna, najbolje bi bilo da se posavetujete sa svojim knjigovođom. Ako hoćete sami da vodite svoje knjige, ovde možete da pogledate dobar program za knjigovodstvo.

Pausalci

Registrovanje Agencije

Vašu agenciju možete registrovati preko interneta ili lično, odlaskom u agenciju za privredne registre. Ukoliko se odlučite da to obavite preko interneta, biće neophodno da imate elektronski sertifikat. Ovaj dokument možete lako nabaviti u obližnjem MUP – u. Cela procedura je relativno brza, i što je najbitnije, besplatna. Nakon što dodjete do elektronskog sertifikata, proces registracije nastavljate na sajtu APR – a. Ukoliko želite, punomoćjem možete ovlastiti treće lice da ceo proces obavi umesto vas.

Ako se odlučite da ceo proces završite lično u Agenciji za privredne registre, sa sobom ćete morati da imate popunjen JRPPS obrazac, dokaz o uplati takse APR – u, i ličnu kartu. Ukoliko vam je lična karta čipovana, nemojte zaboraviti da je iščitate. Nakon što popunite registracionu prijavu za osnivanje, dobićete kod pomoću kog ćete dalje moći da pratite stanje vaše registracije. Sve ovo ne bi trebalo da vam oduzme više od sat ili dva. Ali, ako vam se ne čeka u redovima, internet registracija je prava opcija za vas.

Rešenje i Pečat

Nakon što nadležni organi usvoje vašu registracionu prijavu, moći ćete da preuzmete vaše APR rešenje i potvrdu o PIB – u. Vrlo je bitno da znate da, prema Zakonu o privrednim društvima, od prvog Oktobra 2018. godine upotreba pečata više nije obavezna i ne može se nametnuti nijednim propisom. Na vama je, dakle, da odlučite da li ćete koristiti pečat ili ne. Ukoliko, bez obzira na to i dalje želite da izradite pečat, sa podignutom dokumentacijom uputite se kod najbližeg pečatorezca.

OP Obrazac

Nakon toga, neophodno je da popunite OP Obrazac i da ga overite kod notara. Preporučuje se da overite barem tri primerka kako bi dva originala ostala kod vas. Ovaj papir je uglavnom potreban za otvaranje računa u banci. Ipak, čak ni sve banke nemaju istu proceduru, pa bi možda najbolje bilo da pre overe proverite da li će vam obrazac zaista i trebati. U svakom slučaju, radi se o relativno bitnom papiru pa pazite da vam se ne zagubi.

Otvaranje pausalne agencije

Šta Mi Sve Treba U Banci

Sledeći korak koji je pred vama jeste otvaranje preduzetničkog računa u banci. Kao što smo već rekli, sama procedura može bitno da se razlikuje od banke do banke. U velikoj većini slučajeva ceo proces moći ćete da završite sa četiri dokumenta. To su: kopija rešenja iz APR – a, kopija potvrde o PIB – u, pečat, i OP Obrazac. Banka je još jedno od mesta gde su dugi redovi česta pojava. Zbog toga je vrlo bitno da se naoružate strpljenjem.

Ekološka Taksa i Lokalna Poreska Administracija

Ovim se proces registracije bliži kraju. Nakon što prilikom registracije u Agenciji za privredne registre odaberete paušalno oporezivanje, u roku od dva dana dobićete poresko rešenje u vaše poresko sanduče na portalu ePorezi. Njemu možete pristupiti pomoću vašeg elektronskog potpisa, a možete i ovlastiti druga lica da to urade za vas. Od nedavno, svi preduzetnici imaju obavezu da plate ekološku taksu. Prijavu možete podneti na sajtu lokalne poreske administracije. Za ovo će vam takođe biti potreban elektronski potpis.

Podeli članak:

Popularno

Članci
Povezani

Vrste Spoljašnje Rasvete

Spoljašnja rasveta nije samo praktičan dodatak našim domovima i...

Praktična rešenja za osvetljenje poslovnog prostora

Dobro osvetljenje poslovnog prostora ima ključnu ulogu u stvaranju...

Da li dugi sati pred računarom prouzrokuju podočnjake?

Današnji način života često podrazumeva mnogo vremena provedenog pred...

Šta predstavlja Sistem menadžmenta bezbednošću informacija ISO/IEC 27001?

Ovo je međunarodni standard koji definiše zahteve za sistem...