Nije lako dati vašem brendu novi izgled. Ne samo da morate da znate šta želite da postignete, već morate i da se uverite da je svaki član vašeg tima spreman za projekat. Međutim, čak i ako uradite sve ovo, to ne znači da će vaš rebrend raditi za vaše poslovanje. Najbolji način da se posao obavi kako treba je planiranje celog rebrendiranja. Ali kako tačno da uspešno pokrenete svoj rebrend? Evo pet saveta koji će vam biti korisni.
Napravite vodič za stil
Prilikom rebrendiranja, vaš je posao da pomognete svima u vašem poslu da se prilagode vašem novom logotipu, šemi boja ili glasu brenda. Jedan od najefikasnijih načina da to uradite je da pripremite kratak vodič za stil koji će imati za cilj da promena prođe glatko.
Vodič treba da se sastoji od svega što planirate da koristite za predloge za brendiranje i da objasni zaposlenima kako da na najbolji mogući način predstavljaju vaš brend. Možete čak i postaviti jednog od članova vašeg osoblja za kreiranje vašeg vodiča za stil i pomoći njihovim kolegama da se prilagode.
Rebrand
Prvo pokrenite interno
Iznad smo govorili o tome da pokažete vašim zaposlenima kako da predstavljaju vaš brend. Ipak, ima mnogo više od vašeg osoblja koje vam može pomoći kada je u pitanju novi izgled vašeg brenda. Ako odlučite da interno pokrenete rebrendiranje pre nego što ga objavite, možete da naterate svoje zaposlene da se vrate sa povratnim informacijama koje će vam omogućiti da izvršite konačna prilagođavanja pre spoljnog lansiranja.
Uradite to i takođe ćete svom osoblju dati dovoljno vremena da se naviknu na novi izgled vašeg brenda pre nego što ga zaista počnu predstavljati.
Domaćin događaja
Kada završite sa dizajniranjem novog izgleda vašeg brenda, vreme je da odredite datum i predstavite svoj rebrend svetu. Umesto da samo objavljujete o tome na svojoj veb lokaciji, zašto ne biste organizovali događaj koji će svima omogućiti da se upoznaju sa novim identitetom vaše kompanije.
U zavisnosti od vrste posla koji obavljate, svi vaši važni klijenti mogu da prisustvuju događaju i uživo prisustvuju pokretanju vašeg rebrendiranja. To može učiniti čuda za vaše poslovne odnose i otvoriti nove mogućnosti. Još jedna pametna stvar koju treba da uradite je da dizajnirate brendirane sveske i podelite ih svojim polaznicima.
Rebrand
Recite ne vizuelnim nedoslednostima
Vizuelni elementi su važan deo svakog brenda. Kada radite na projektu rebrendiranja, jedna od ključnih stvari koje morate da uradite je da osmislite nove vizuelne elemente za vaše poslovanje.
Kada to uradite, ključno je da ažurirate sve, od veb lokacije do vizitkarti. Zašto? Pa, nema smisla koristiti stari logo na svojoj veb lokaciji i postaviti novi logo kao sliku profila vašeg preduzeća na Facebooku i Twitteru. To samo stvara nedoslednost i smanjuje verovatnoću da se kupci prilagode novom izgledu vašeg brenda.
Ispričaj svoju priču
Iza svakog rebrendiranja stoji sjajna priča. Zašto ste odlučili da svom brendu date novi izgled? Kako ste došli do novog logotipa? Kako su vaši zaposleni prvo reagovali na to? Odgovorite na sva ova pitanja i dajte svojim klijentima ili kupcima priliku da čuju punu priču o vašem rebrendiranju. Napišite to u pisanoj formi i otpremite na blog svoje kompanije. Ako sve uradite kako treba, vaši pratioci na društvenim medijima će to podeliti i pomoći vam da dobijete novi izgled vašeg brenda.
Zaključak
Samo zapamtite da nijedan poznati brend nije izgrađen preko noći. Čak i kada završite sa radom na svom rebrendiranju, javnosti će možda trebati neko vreme da se prilagodi. Sledite savete obuhvaćene ovim postom i ubrzaćete ceo proces.